Jubileumeditie Verbaal Meesterschap - Spreken met impact live... én online
Waarom zou je een bestseller zo drastisch onder handen nemen? Wat bezielt een auteur, als een boek én de gelijknamige training al 10 jaar succesvol zijn, om er een compleet nieuw deel aan toe te voegen. Hoe krijg je reeds bewezen technieken nóg beter, nóg effectiever en vooral nóg makkelijker toepasbaar?
EEN JUBILEUM WAARDIG
Kijk, als je je passie verliest over een bepaald onderwerp dan raakt het langzaam in de vergetelheid. Zelfs wanneer je er goede omzet mee maakt. Maar geld is nooit een reden geweest om met Verbaal Meesterschap aan de gang te gaan. Sterker nog, een met schaarste gevoelens behepte collega zei ooit; 'Je gooit je eigen ruiten in, wanneer je al je geheimen bloot geeft'. Beste lezers, het tegendeel blijkt waar. Delen is groeien, anderen beter maken geeft nooit verlies. Er is niets zo mooi als, iets waar je zelf helemaal van gaat kwispelen, zoveel anderen vooruit blijkt te helpen in hun leven. Zowel zakelijk als privé. Mijn passie voor de edele kunst van communicatieve beïnvloeding is alleen maar gegroeid. Deze verrijkte jubileumeditie is een logisch gevolg van een decennium lang complete gekte rondom het prachtige vakgebied Verbaal Meesterschap.
IS HET TE LEREN?
De eerste druk van het boek is ontstaan vanuit een verzoek van Hans Janssen, de oprichter van DenkProducties. Hij was met zijn bedrijf in die tijd onderdeel van Focus Conferences, een toonaangevend trainingsbureau van Hans Groen. Janssen werd ook wel 2e Han(d)s genoemd. Hij was onder de indruk van de recensies van mijn 3,5-daagse training ‘De Essentie van Leiderschap’ die ik bij Hans 1 draaide. De reacties waren bij tijd en wijlen bijna sektarisch te noemen; 'zeldzaam indrukwekkend', 'nog nooit zo geraakt door een training' of de meest bijzondere; 'een life-changing event'. Ik bedoel, het is gewoon een cursus over leiderschap. Daar passen dit soort commentaren helemaal niet bij. En dan moet je ook nog eens weten dat het publiek van Focus Conferences voornamelijk bestond uit bestuurders, directeuren en overig hoogopgeleid -ik heb alles al gezien en meegemaakt-publiek. Wat is daar aan de hand?, dacht Hans. En commercieel als hij is kwam hij met de vraag, 'Remco, kan je dat anderen ook leren?' Wil jij voor DenkProducties een programma maken over presentatietechnieken en spreken voor publiek? De oorspronkelijke werktitel was ‘Verbale Intelligentie’ en ik was natuurlijk direct enthousiast. Maar ik vond het ook wel spannend. Ik had totaal geen naamsbekendheid. Ik was geen autoriteit op het gebied van communicatie. Ik vond het zelfs ietwat arrogant om te stellen dat ik collega sprekers en trainers ‘beter’ zou kunnen maken.
THE BEST OF THE BEST
Maar goed, nu zijn we 10 jaar verder. DenkProducties is inmiddels de absolute top in Nederland op het gebied van seminars. De winnaar van de Gouden Giraffe award. Met nationale en internationale topsprekers als Ben Tiggelaar, Jos Burgers, Jan van Setten, Jitske Kramer, Steven van Belleghem, Robert Cialdini, Simon Sinek, Sir Ken Robinson en niemand minder dan Barack Obama. En let goed op; te midden van al dat bühne geweld staat Verbaal Meesterschap al 10 jaar fier op nr.1! Een mooier en krachtiger bewijs dat het vakgebied waarde heeft bestaat er niet. En iedereen kan het leren. Tienduizenden lezers en cursisten zijn je al voorgegaan. En de reacties zijn unaniem; het is absoluut geen rocketscience. Het is praktisch toepasbaar. Ook wanneer je niet perse het (grote) podium op wilt. Ook in kleine groepen, vergaderingen en zelfs 1-op-1 heeft het zijn waarde bewezen.
ON-LINE NOODZAAK
Nu ik dit schrijf zitten we al 2 jaar in een mondiaal gevecht met covid-19 en zijn we genoodzaakt om digitaal met elkaar in contact te blijven. Een nieuwe proef op de som voor de waarde van Verbaal Meesterschap. En wederom blijkt de impact onverminderd groot. De technieken en inzichten zijn online wellicht nóg belangrijker. Hoe houd je mensen verbonden en geboeid wanneer je de energie niet voelt van live contact? En andermaal blijkt; de Verbaal Meesterschap toolkit behoudt ook achter de camera zijn impact. We hebben dus tegenwoordig ook een grote schare vloggers, youtube influencers, podcasters en zoom-tijgers als fanatieke fans.
Dus pak je kans en sluit je aan bij een steeds groter worden groep enthousiastelingen die successen beleven met Verbaal Meesterschap. De jubileumeditie bevat maar liefst negen nieuwe technieken en verdiepingen op het originele boek. Met spannende titels als ‘De Triple Prime’, ‘Sfeer Injecties’, ‘De Spielberg Modus’, ‘Functioneel Liegen’ en ‘Trapping’ neem ik je mee naar een nieuw niveau van communicatieve slagkracht. En bovendien hebben we 6 columns toegevoegd van mensen die net zoals jij ooit zijn begonnen aan Verbaal Meesterschap en inmiddels nooit meer zonder op pad gaan. Ze delen hun ervaring en geven tips hoe zij het in hun (werk)leven zijn gaan toepassen. Het is bijna verslavend om te ontdekken wat je allemaal kan bereiken als je de technieken uit dit boek beheerst. Leer hoe je kan zorgen dat anderen iets gaan doen, laten of nooit meer vergeten.
Grijp je kans en ontdek wat je al die jaren hebt gemist!